ترانس برق خانگی چگونه عمر مفید لوازم برقی را زیاد می‌کند؟

ترانس برق خانگی چگونه عمر مفید لوازم برقی را زیاد می‌کند؟

امروزه لوازم خانگی یکی از اجزای اساسی برای برخورداری از یک زندگی آرام هستند. از این رو نبود هر کدام یا آسیب دیدن آنها می‌تواند نبض آرام زندگی را بهم بریزد. پس حفظ آنها برای تداوم آسایش و صرفه‌جویی در هزینه‌ها با پیشگیری از آسیب و بیمه نمودن سلامتشان، اهمیت ویژه دارد. در ادامه ارتباط این موضوع با ترانس برق خانگی و استابلایزر شرح داده می‌شود.

 

 

چگونه ترانس برق خانگی سبب افزایش عمر لوازم خانگی می‌شود؟

 

اکثر کارخانجات سازنده لوازم خانگی، موتور و بخشهای الکترونیکی اصلی محصولات خود را بر‌مبنای برق با ولتاژ ۲۲۰ولت طراحی و تولید می‌کنند. حال آنکه در بسیاری از نقاط کشور ما، ولتاژ برق شبکه به ندرت ۲۲۰ ولت می‌شود. لذا لوازم برقی خانگی در معرض نوسان دائمی ولتاژ قرار می‌گیرند. نتیجه‌ی کارکرد طولانی مدت دستگاه‌های برقی با ولتاژهایی غیر از مقدار استاندارد، افت کارایی آن، مصرف برق بیشتر و در بیشتر موارد نیم‌سوز شدن موتور یا سوختن مدار تغذیه خواهد بود. نکته‌ی حائز اهمیت این است که گارانتي لوازم خانگي، شامل آسيب بر اثر نوسان برق نمي‌شود.

نکته اینجاست که بهای یک دستگاه ترانس برق خانگی با کیفیت با دو سال ضمانت بی قید و شرط از هزینه‌ای که می‌بایست برای تعمیر مدارهای یک ماشین لباسشویی یا ظرفشویی یا یخچال فریزر که بر اثر نوسان برق آسیب دیده‌اند به مراتب کمتر است. هزینه‌های تعمیر جدای از دردسرها، اتلاف‌وقت و هزینه‌های رفت و برگشت کالا برای انجام تعمیرات است. به‌همین علت استفاده از یک ترانس برق خانگی نه تنها منطقی، بلکه ضروری به‌نظر می‌رسد.

 

 

محافظ  برق یا ترانس برق؟

 

همچنین بسیاری از مردم تفاوت زیاد میان ترانس‌ برق خانگی و محافظ‌های برق را نمی‌دانند. نکته‌ی حائز اهمیت آن است که حتي بهترين محافظ‌های موجود در بازار هم، برق با ولتاژ ۱۷۵ به بالا را مناسب می دانند. در نتیجه برق را به لوازم‌برقي‌ می‌رسانند و همين ولتاژ برق به سادگي به مصرف‌کننده‌ها آسيب مي‌زند. پس عملا محافظ برق به‌درد بخور وجود ندارد. برای درک بهتر تفاوت این دو دستگاه، میتوانید به مقاله‌ی محافظ برق یا ترانس اتوماتیک و استابلایزر مراجعه نمایید.
بهره‌بردن از یک ترانس برق خانگی یا استابلایزر، نظارت همیشگی و پیوسته‌ای بر ولتاژ ورودی دستگاه‌های برقی در پی خواهد داشت. هرگاه ولتاژ از بازه‌ی مناسب خارج شود، این افت یا افزایش ولتاژ توسط ترانس برق اتوماتیک جبران خواهد شد. لذا دستگاه‌های برقی همواره با برق مناسب کار می‌کنند. پس سلامت آنها به عنوان عنصر مهمی در زندگی همگان، تضمین خواهد شد.

 

 

استابلایزر پُرنیک، بهترین انتخاب 

 

به پشتوانه‌ی دانش متخصصین و مهندسین شرکت ریزپردازان مدار سبز، ترانس اتوماتیک پُرنیک در نهایت کیفیت تولید و عرضه می‌شود. محصولات سه فاز مناسب برای انواع مصارف با کاربردهای صنعتی، کارگاهی یا گلخانه‌ای می باشد. محصولات تک فاز  نیز برای کاربردهای خانگی، اداری یا تجاری ارائه می گردد. همچنین استابلایزرهای سری XI که یکی از پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین استابلایزرهای حال حاضر دنیا و جزو یکی از بزرگترین افتخارات مهندسین این مجموعه محسوب می‌شود، توانایی به‌کارگیری در کاربردهای حساس و خاص مانند صنایع پزشکی، آزمایشگاهی، ابزار دقیق و صنایع نظامی را با دقت بسیار بالا و ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد دارا می‌باشد.

اشتراک گذاری این مقاله

2 نظر

  • سلام. اگردرمنزل وسایل برقی متنوعی
    ازقبیل پمپ آب متصل به منبع آب برای
    افزایش فشارآب، کولرآبی دودستگاه
    تلویزیون، دوعددیخچال فریزر۱۴فوتی
    مجموعه ای ازروشنایی
    حدود۱۲عددلامپهای مهتابیهای شمعی
    وکنتوربرق تکفاز۱۵ آمپرباشد، اگربرق خانه
    درهمین برنامه جیره بندی قطع ووصل
    شودمطمئناًاگرهنگامیکه برق قطع
    شودودوشاخه هاراازپریزجدانکنیم، هنگام
    وصل شدن برق باعث اتصالی وسوختن
    یک یاچندوسیله برقی می‌شود. حال برای
    جلوگیری ازاین اتفاق، اولا معلوم سازیدکه
    اینهمه وسایل برقی که یکمرتبه باآمدن
    برق به جریان، کنتوریکفاز۱۵آمپربرای آن
    کفایت میکندویابایدبه کنتور سه
    فاز۲۵تبدیل شود. حالا اگراین تبدیل
    کنتورراانجام ندهیم، نصب ترانس باعث
    جلوگیری ازاتفاقهای سوختن موتوروسایل
    میشودیانه؟
    ویابهتراست هم کنتورراتبدیل کنیم وهم
    ترانس نصب کنیم؟

    • درود بر شما و سپاس از همراهیتان
      با توجه به مصرف کننده هایی که نام بردید، کنتور 15 آمپر پاسخگو خواهد بود، اما اگر مصرف شما بیشتر شود، میتوانید کنتور خود را به 25 آمپر ارتقا دهید و نیازی به سه فاز کردن آن نیست.

      در مورد حفاظت از لوازم در لحظه وصل برق یا دیگر اختلالات شبکه، حتما پیشنهاد میکنم که در مسیر برق کنتور به لوازم برقی ساختمان، از یک دستگاه ترانس اتوماتیک یا استابلایزر استفاده کنید. با این دستگاه انواع اختلالات شبکه جبران و لوازم شما ایمن خواهند بود. در مورد شما یکی از دستگاههای ECO-6000 یا XI-7 مناسب هستند و میتوانید یکی از آنها را برگزینید.

      دیگر پرسشهای خود را هم میتوانید از این طریق یا تماس با تلفن 02177035010 مطرح نمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.