ترانس اتوماتیک ECO-6000 و ECO-8000

ترانس اتوماتیک ECO-6000 و ECO-8000

گذر زمان و دگرگونی روزگار، گاه شرایطی پدید می‌آورد که برخی امور بسیار دور از ذهن و حتی شاید نشدنی گذشته، امروزه امری بدیهی و بایسته دانسته می‌شود. البته شاید این ویژگی جدا‌نشدنی از پیشرفت و آموختگی در این دنیا باشد. مشخصه‌ای که همواره همراه بشر بوده و خواهد بود. گواه آن نیز امکانات گسترده امروزی است که شاید تا یک دهه پیش نیز غیر‌قابل پیش‌بینی بودند.

کنار گذاشته‌شدن ترانس اتوماتیک خانواده Smart از میان محصولات شرکت و توقف ساخت آن، از آن دسته پدیده‌هایی است که هیچ‌گاه تصور رویدادش وجود نداشت. این محصول نخستین و موفق‌ترین محصول تولیدی شرکت تا به امروز و محصولی برپایه ساختاری نوآورانه و کارآمد بود. از سویی ساخت ترانس اتوماتیک تک‌فاز خانواده X-Power و ترانس اتوماتیک سه‌فاز 3X-Power  بر اساس این تکنولوژی بود.

 

علل کنار گذاشته شدن خانواده Smart

 

مهمترین دلایل این تحول را می‌توان این‌گونه برشمرد:
• ساختار به‌کار رفته در ترانس اتوماتیک خانواده Smart از یک‌سو دارای آرایش پیچیده و هزینه‌بری است که بهای تمام‌شده دستگاه را بسیار افزایش می‌دهد. از سوی دیگر در جریان‌های کمتر از ۳۲ آمپر نیازی به‌کاربرد ساختار رله‌ای ۴-مرحله‌ای ندارد. ساختار اتوترانس همراه مدار اسنابر و تغییر وضعیت رله در جریان صفر برای حفظ کارآیی دستگاه کافی است.

• متاسفانه بنابر سیاست‌گذاری‌های نادرست دولت در بخش اقتصاد، قدرت خرید عموم جامعه کاهش یافته و توان خرید ترانس اتوماتیک خانگی برای بسیاری از هموطنهای گرامی سخت‌تر از گذشته شده است. از این رو معرفی محصولی کارآمد، بادوام، زیبا و برخوردار از بهایی مناسب می‌تواند گروه بیشتری از خریداران را در‌بر‌گیرد.

• از آنجا که جعبه ترانس اتوماتیک خانواده Smart برای هم‌خوانی بیشتر با محیطهای دفتری، شبیه کیس کامپیوتر یا یو‌پی‌اس طراحی شده بود، یکی از جدی‌ترین انتقادات به آن درباره سخت بودن نصب دستگاه در خانه و آپارتمان بوده است. از این رو نیازمند به روزآوری نما بود. در نتیجه نصب آسان، کاهش حجم و زیباتر شدن برای هم‌خوانی بیشتر با تجهیزات خانگی حاصل شد.

• آسان‌تر شدن روش ساخت دستگاه و افزایش بهره‌وری تولید بنابر آموخته‌های ارزشمند نیروی انسانی کاربلد شرکت و کاربرد تجهیزات مکانیزه نیز از مهمترین پیشرفت‌هایی است که در سری جدید به کاهش بهای تمام شده محصول انجامیده است.

 

محصولی نو برای سلیقه ای نو

 

با این رویکرد و برپایه این هدف‌گذاری دو محصول جدید ECO-6000 و ECO-8000 جایگزین SB-6000 و SB-8000 شدند. ریزپردازان همچون گذشته حمایت از خریداران خود را ملاک قرار داد. نتیجه این تفکر تولید دستگاهی به روز، زیبا، بادوام، کارآمد بود. محصولی موثر در جبران‌سازی نوسان ولتاژ برق شهر با بهایی مناسب تا در اختیار ایشان بگذارد. این دستگاه‌ها در مدل پایه دارای سه پله ۱۸ ولتی برای تقویت ولتاژ هستند.این محصولات به‌ترتیب توان جریان‌دهی ۲۵ و ۳۲ آمپر دارند. با به‌کارگیری فناوری کلیدزنی رله‌ها در جریان صفر و همچنین کاربرد دو مدار اسنابر برای هر رله، تنش از آنها زدوده شد. در نتیجه دوام و پایداری در دراز‌مدت به ارمغان آمده است. نمای دستگاه بسیار زیبا، حجم آن بسیار کم و برخوردار از پایه نصب روی دیوار است. از این رو به‌سادگی در کنار دیگر لوازم برقی می‌نشیند و با جلوه خوب خود بر زیبایی محیط می‌افزاید.

 

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.