محافظ برق یخچال و فریزر خوب را چطور انتخاب کنیم؟

محافظ برق یخچال و فریزر خوب را چطور انتخاب کنیم؟

چرا انتخاب محافظ برق یخچال یا محافظ یخچال و فریزر بسیار بااهمیت است؟ چرا یخچال و فریزر تا این اندازه به نوسان برق حساس است؟ چرا برای محافظت اصولی از آن و انتخاب بهترین محافظ می‌بایست وسواس به خرج داد؟

یخچال و فریزر تنها وسایل برقی خانگی هستند که یکسره روشن و درحال کارند. روز و شب ندارد. چه تابستان باشد و چه زمستان به آن نیاز است و باید به درستی کار کند. این روزها هم با افزایش قیمت‌هایی که داشته، جایگزین نمودن و حتی تعمیر آن بسیار گران شده است.

محافظ برق یخچال و فریزر از معدود لوازم برقی است که در 24 ساعت شبانه روز، یکسره روشن است و کار می‌کند. از همین رو بیش از لوازم برقی دیگر در معرض نوسان برق قرار دارد. همه جا هم هست، از منازل و رستورانها و آشپزخانه‌ها گرفته تا مغازه‌ها، ادارات، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها. نکته دیگر اینکه برد الکترونیکی یخچال و فریزر و حتی کمپرسور آن حساس است و در مقابل نوسان و اختلالات برق بسیار آسیب‌پذیر است. از این رو محافظت از یخچال و فریز به دلایل مختلف در درجه نخست قرار دارد.

 

 

راه حل شما چیست؟

 

شما چگونه از یخچال و فریزر خود محافظت می‌کنید؟ از محافظ برق یخچال استفاده می‌کنید؟ آیا محافظ برق واقعا از یخچال شما محافظت می‌کند؟

محافظ ها مخصوصا محافظ برق یخچال در میان خانواده ها بسیار شناخته شده است. عموما برای محافظت از یخچال و فریزر اولین اقدام خرید محافظ است. تصوری که وجود دارد این است که این وسیله همان‌طور که از نامش “محافظ برق یخچال” پیداست، به راستی از یخچال ما در برابر اختلالات و نوسان برق محافظت می‌کند. پس چرا هزینه کردن برای خرید ترانس اتوماتیک و استابلایزر برای یخچال بسیار لازم و ارزشمند است؟

برای پاسخ به این پرسش ابتدا باید بدانیم تفاوت اصلی محافظ با ترانس اتوماتیک و استابلایزر در چیست. پیشنهاد می‌شود برای آشنایی هر چه بیشتر، محافظ برق یا ترانس اتوماتیک و استابلایزر؟! را بخوانید و ببینید.

 

 

محافظ یخچال چه تاثیری روی برق می گذارد؟

 

محافظ برق عملا تاثیری روی ولتاژ برق ندارد. تنها به عنوان محدود کننده ولتاژهای خیلی پایین و خیلی بالا کاربرد دارد. محافظ های برق یخچال و فریزر متداول در بازار، ولتاژ 180-190 ولت را عبور داده و به یخچال می‌رساند.

بی‌تردید از یک محافظ خوب انتظار نمی‌رود این ولتاژ ضعیف را به مصرف‌کننده متصل برساند. اما واقعیت، همین است. شاید بپرسید تاثیر این ولتاژ ضعیف که محافظ یخچال از خود عبور می‌دهد، بر عملکرد و عمر مفید یخچال چگونه است؟ شرح کامل این موضوع را در نوسان برق چیست و تاثیر آن بر لوازم برقی ببینید، اما به طور خلاصه داستان از این قرار است:

یخچال

اگر ولتاژ شبکه افت داشته باشد؛ موتور(کمپرسور) یخچال برای داشتن توان تقریبا ثابت باید جریان بیشتری بکشد. در اثر این جریان بیشتر، سیم‌پیچی موتور گرم می شود. در نتیجه با این گرمای اضافه، به مرور زمان موتور یخچال نیم‌سوز شده یا کاملا می‌سوزد. پس راه‌حل چیست؟

 

 

محافظت کامل از یخچال با ترانس اتوماتیک و استابلایزر:

 

با این توضیح ساده، کارآیی محافظ یخچال و فریزر برای محافظت واقعی از آنها کاملا زیر سوال می‌رود و عملا بی‌فایده است. برای حفاظت واقعی از یخچال و فریزر و ساید بای ساید می‌بایست از ترانس اتوماتیک با قدرت 2000 ولت آمپر استفاده کرد. این تجهیز افزون بر تثبیت ولتاژ یخچال، فریزر و ساید بای ساید در بازه مجاز و استاندارد، آنها را در برابر برخورد صاعقه با خطوط برق شهر نیز محافظت می‌کند. همچنین دارای زمان تاخیر قابل تنظیم است. این زمان در لحظه وصل برق از رسیدن شوکهای الکتریکی و حالت‌های گذرای برق شهر به یخچال و فریزر جلوگیری می‌کند. بدین‌گونه به درستی محافظ برق یخچال و فریزر می‌شود.

در پایان اکیدا توصیه می‌شود برای محافظت از یخچال و فریزر از ترانس اتوماتیک یا استابلایزر استفاده شود. چرا که محافظ معمولی یخچال و فریزر در محافظت همه جانبه کاملا ناکارآمد است. از سوی دیگر قیمت گران یخچال و هزینه‌های بالا و دردسرهای تعمیر آن صرف هزینه برای خرید ترانس اتوماتیک و استابلایزر را کاملا ضرورت می بخشد.

محافظ یخچال

راهکار پُرنیک برای محافظت 360 درجه‌ای از یخچال و فریزر و ساید بای ساید، دستگاه ECO-2000 و ECO-2000 FULL است.

 

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.